Współczesna cenzura

778

Islandzka stacja telewizyjna Stöd 2, wiele razy informowała o tym, że politycy, próbują wpływać na  to co ukazuje się w mediach i wiadomościach. Niejednokrotnie, na początku działalności stacji politycy próbowali konsekwentnie wywierać wpływ na redaktorów aby Ci zmienili treść podawanych wiadomości na taką, która ich zadowoli. Wczoraj podczas specjalnego programu w telewizji Stod 2, przedstawiciele stacji, wysunęli oskarżenie dotyczące tego, że przedstawiciele rządu i ministrowie wymuszali wręcz zmiany w pojawiających się artykułach. Rozmowa na ten temat toczyła się podczas programu przygotowanego na 25-lecie stacji Stod 2 i brali w niej udział założyciele kanału Jon Ottar Ragnarsson i Hans Kristjan Arnason. Opowiadali oni o początkach Stod 2, o tym jak musieli walczyć z politykami, którzy robili wszystko aby kontrolować ich pracę. Zanim pojawił się kanał  Stod 2, w Islandii istniała tylko jedna narodowa stacja telewizyjna RUV.

Opublikowany w: